Dobro počutje živali: Oznake, ki kažejo njegovo raven pri piščancih, postajajo splošne
Potrošniki so vedno bolj zaskrbljeni glede izvora hrane, ki jo najdejo na svojih krožnikih. Kar zadeva meso, jih začenja bolj zanimati, v kakšnih pogojih je bila žival vzrejena in ali je bila spoštovana ter ali je lahko bila srečna.
Različni obstoječi certifikati
Med obiskom supermarketa boste naleteli na množico različnih certifikatov na vašem mesu. Vendar nobeden resnično ne pove ravni dobrega počutja piščanca.
Piščanci z oznako Label rouge, ekološki, kmečki in oznake »prosta reja« ali »na prostem« nam dajo majhen vpogled, vendar nič konkretnega o trpljenju, ki ga je žival morda doživela, in o spoštovanju. Vemo samo po teh certifikatih, da so piščanci imeli normalno rast, da so imeli življenjski prostor, da so bili zaklani, ko so bili zreli, da so lahko uživali dnevno svetlobo in svež zrak, predvsem pa so imeli relativno zdravo prehrano.
Logotip, ki označuje spoštovanje dobrega počutja živali?
Ustvarjen leta 2019 v sodelovanju z blagovno znamko Casino, začenja etiketa dobrega počutja živali pridobivati teren. CIWF, LFDA in OABA so izvirniki te inovativne ideje, ki bo nedvomno spremenila način potrošnje perutnine pri manj obveščenih potrošnikih.
Ta etiketa vključuje 5 stopenj, ki se gibljejo od A do E. Kot ste verjetno že razumeli, stopnja A pomeni, da je bil piščanec obravnavan z večjim spoštovanjem in stopnja E pomeni, da spoštovanje do živali verjetno ni bilo prisotno od njegovega izvora. Cilj je objektivno oceniti, kako je žival obravnavana od rojstva do smrti. Etiketa prav tako upošteva način reje. Označevanje zajema več kot 200 kriterijev, kot so trajanje transporta, način zakola, dostop do zunanjosti in gostoto vzreje na kvadratni meter, da bi določili, kako se je počutil piščanec.
Proti splošnemu uveljavljanju te oznake
Letos so se Carrefour in trgovine U odločili pridružiti označevanju s seboj pa pripeljali velike znamke, kot so Les Fermiers de Loué ali Galliance. Od 18. februarja bo mogoče te etikete videti na perutnini v trgovinah Carrefour. Z vstopom teh blagovnih znamk se ocenjuje, da bo 10% letne celotne proizvodnje piščancev v Franciji imelo etiketo. Z vstopom Carrefoura in trgovine U bo več kot 40% velike francoske distribucije sprejelo ta sistem. Poleg tega lahko celotna Evropa doživi ta vpliv, saj ima Carrefour dolgoročni cilj sprejeti ta sistem v vseh svojih evropskih hipermarketih.
Namene te pobude je einfach. Najprej potrošnike ozavestiti o življenjskih pogojih piščancev. Upamo, da se bodo odvrnili od blagovnih znamk, ki ponujajo zlorabljene piščance. Blagovne znamke, ki bodo izgubile koristi in želijo ostati na tržišču, bodo morale izboljšati življenjske pogoje svojih piščancev, da bi si pridobile na logotipu in pridobile stranke. Kot ste verjetno že razumeli, bo kmalu precej verjetno, da bodo vse velike površine in vse blagovne znamke sledile gibanju. Blagovne znamke bodo morale delati na izboljšanju življenjskih pogojev, da bi ostale na trgu.
Že letos AEBEA predlaga supermarketom in proizvajalcem svinjskega mesa, da na svoje izdelke uvedejo ta logotip.